APA ITU VIVIX, POLYPHENOL & RESVERATROL

APA ITU VIVIX?

VIVIX merupakan minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu

KEISTIMEWAAN SHAKLEE BERBANDING PRODUK LAIN

Campuran proprietari saintifik termaju daripada Shaklee adalah berasaskan anggur Muscadine - iaitu salah satu buah-buahan semulajadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa.

Anggur Muscadine mengandungi rangkaian lengkap polyphenol yang tidak ditemui dalam anggur lain.

Tidak seperti anggur lain, anggur Muscadine mengandungi kepekatan asid elagik dan elagitanin yang  luar biasa apabila digabungkan dengan polifenol lain, akan menghasilkan kuasa anti oksidan yang sangat hebat.

APA ITU POLYPHENOLS?

Polyphenols adalah mikronutrien yang kita boleh dapat melalui makanan yang berasaskan tumbuhan. Polyphenols antara nutrien yang penuh dengan antioksida dan mempunyai banyak manfaat kepada kesihatan tubuh badan.

Berdasarkan kajian, polyphenols dapat membantu kepada sesiapa yang mempunyai masalah penghadaman, masalah berat badan, diabetes dan penyakit jantung.

Polyphenols ini boleh didapati dalam pelbagai makanan. Akan tetapi kandungan polyphenols paling tinggi adalah tumbuhan dan buahan bewarna ungu.

MENGAPA ANTIOKSIDAN ITU PENTING?

Untuk memahami apa itu antioksidan, saya beri contoh yang mudah difahami. Contohnya buah pisang, apabila kita kopek kulitnya dan biarkan selama beberapa minit di suhu bilik, pisang tersebut lama-kelamaan akan berubah kepada warna hitam atau lebam. Proses perubahan ini kita namakan sebagai oksida. 

Begitu juga dengan sel-sel dalam tubuh badan kita, ia akan mengalami proses pengoksidaan yang akan menyebabkan tubuh badan kita mudah jatuh sakit dan mendapat penyakit yang berbaya. Pengoksiaan dalam badan lebih cepat berlaku apabila tubuh badan kita terdedah kepada radikal bebas.

Melihat kepada keadaan sekeliling kita sekarang,tubuh badan kita lebih mudah terdedah kepada radikal bebas. Sebagai contoh seperti asap rokok, pencemaran udara malah makanan yang disembur racun perosak adalah radikal bebas yang boleh merosakkan sel-sel tubuh badan kita.

Oleh itu, antioksidan adalah bahan yang dapat membantu melindungi sel-sel tubuh badan kita daripada kesan buruk akibat radikal bebas.

Sumber antioksidan yang mudah didapati adalah melalui makanan yang mempunyai Vitamin C dan Vitamin E. Buah-buahan merupakan antioksidan yang terbaik untuk tubuh badan kita. Malah antioksidan juga boleh diambil melalui suplemen atau makanan tambahan.





APA ITU RESVERATROL?

Selain polyphenols yang terdapat didalam minuman botani Vivix, resveratrol juga merupakan elemen penting dalam Vivix. Resveratrol merupakan salah satu cabang  daripada polyphenol itu sendiri. 

Dalam perkataan yang mudah difaham, ibaratnya polyphenols adalah ibu manakala resveratrol merupakan anak kepada polyphenols. Dalam banyak-banyak anak polyphenols, resveratrol merupakan anak yang paling hebat.

Reservatrol juga mempunyai fungsi bertindak sebagai antioksidan. Kandungan reservatrol paling tinggi terdapat didalam tumbuhan berwarna ungu seperti buah anggur terutama dibahagian kulit. Selain itu ia juga boleh didapati melalui kekacang dan buahan berries.

4 TUMBUHAN YANG MENGANDUNGI KANDUNGAN RESVERATROL & POLYPHENOL YANG TINGGI


TUMBUHAN #1 : ANGGUR MUSCADINE


Anggur muscadine ini mempunyai kulit yang sangat tebal


Anggur muscadine merupakan sejenis anggur yang besar dan mempunyai kulit yang sangat tebal.

Kulit dan biji anggur muscadine ini yang mempunyai kandungan polyphenols yang tinggi dan sangat baik dalam membantu menghalang radikal bebas yang menyerang sel-sel badan kita.

Selain daripada polyphenols, resveratrol juga terdapat didalam anggur muscadine yang berperanan untuk membantu merencat pertumbuhan sel kanser.


TUMBUHAN #2 : LOBAK UNGU

Secara umumnya, lobak mempunyai 5 warna yang berbeza - lobak ungu, lobak hitam, lobak putih, lobak merah & lobak oren.




Lobak Ungu antara tumbuhan yang kaya anthocyanins

Lobak ungu sejenis tumbuhan yang kaya dengan polyphenols dan merupakan jenis lobak yang mempunyai kandungan polyphenols yang tinggi berbanding lobak jenis yang lain.

Polyphenols yang terdapat didalam lobak ungu ini adalah anthocyanins. Ia merupakan antioksidan yang boleh membantu menghalang radikal bebas yang terdedah kepada tubuh badan kita.

TUMBUHAN #3 : EUROPEAN ELDERBERRY

European Elderberry adalah sejenis buahan di dalam keluarga berry. Buah ini juga mengandungi kandungan anthocyanin yang tinggi.

Malah kesemua bahagian tumbuhan ini seperti daun, bunga, buah malah akar pokok ini sangat berguna dalam membantu pesakit yang mengalami batuk, selsema dan demam.

Dan ia juga telah digunakan oleh pakar herba sejak bertahun lamanya.




Mempunyai kandungan polyphenols jenis anthocyanin yang tinggi


TUMBUHAN #4 : POLYGANUM CUSPIDATUM


Tumbuhan renek yang sangat lasak

Polyganum Cuspidatum dikenali sebagai Japanese Knotweed. Iaitu sejenis tumbuhan renek yang lasak kerana mampu bertahan dalan suhu dibawah beku -35 degree celcius.

Tumbuhan ini berasal daripada negara Jepun, Korea dan China. Malah boleh didapati di Amerika Utara dan negara-negara Eropah yang lain.

Berdasarkan kajian, Polyganum Cuspidatum ini juga mempunyai resveratrol yang berfungsi sebagai antioksidan

CARA PALING MUDAH UNTUK MENDAPATKAN POLYPHENOLS & RESVERATROL

Cara yang paling mudah untuk mendapat kebaikan daripada bahan-bahan antioksidan seperti polyphenols dan resveratrol adalah melalui minuman botanai daripada Shaklee iaitu VIVIX SHAKLEE.



Suplemen ini mempunyai kandungan polyphenols dan resveratrol yang tinggi yang dapat membantu tubuh badan kita daripada radikal bebas yang boleh menyebabkan banyak penyakit kronik.

Mencegah lebih baik daripada merawat.

SAHABAT SHAKLEE ANDA,

HIDAYAH AZMAN
017 605 6386






Comments

Popular Posts